Mantak Chia: Páncélinges Chi Kung

Borító

Ebben a könyvében Mantak Chia mester bemutatja ezt az ősi gyakorlatsort, amely megerősíti a belső szerveket, létrehozza a földenergia felvételéhez szükséges gyökereket, és egyesíti a fizikai, a mentális és a spirituális egészséget. Bemutatja, hogy légzőgyakorlatok egyedülálló rendszerének révén hogyan tölthetünk levegőt tartósan a létfontosságú szerveket körülvevő kötőszövetek (pólyák) közé, ezáltal szinte áthatolhatatlanná téve a sérülések előtt – nem kell mondanunk, milyen jótékony ez a sportolók, harcművészek stb. számára. Az olvasók megtudhatják, hogy a földenergiával összekapcsolódva hogyan vezethetik át a gravitációs és gyógyító erőt a csontszerkezetükön. Chia mester emellett megismerteti a testtartásokat, az izom-ín meridiánokat és a napi gyakorlatok kidolgozásához szükséges útmutatókat. Miután a gyakorlók megerősítették gyökereiket és érzékenységüket, a magasabb spirituális munkára összpontosíthatnak.

Összefoglalásképp: a páncélinges chi kung első részének gyakorlása három szempontra osztható: testire, érzelmire és szellemire. Testi szinten megtanuljuk, hogyan kell

  • megváltoztatni és megerősíteni a gyenge szerkezetet azért, hogy a chi könnyedén áramoljon át a testen, és teret hozzon létre a szervek számára, hogy azok kiterjedhessenek a testi szerkezeten belül
  • létrehozni a chi övet, amely igen fontos a fölső és az alsó energiapályák közötti kapcsolatban, s amely nélkül elveszítjük testszerkezetünk megfelelő elrendezettségét és a chít
  • méregteleníteni és gyakorlatoztatni a szerveket és a mirigyeket azért, hogy beléjük préseljük a chít, s ezáltal feltöltsük őket azzal, ami párnaként körülveszi és védi a szerveket, valamint a mirigyeket, illetve feltölti a testüregeket chi-nyomással
  • megnövelni a pólyarétegek között raktározott chi mennyiségét; megnyitni a pólyákat, hogy a test chi raktáraiként működjenek, chível helyettesítjük a korábban itt raktározott zsírt; megértjük, hogy a pólyarétegek a test körüli párnák szerepét játsszák, amelyek megvédik a létfontosságú szerveket
  • labdává sűríteni az energiát, amely lehetővé teszi a gyakorló számára, hogy uralma alatt tartsa a chít azért, hogy az ne szóródjon szét a testben és szivárogjon el a rendszerből
  • legyökerezni és eggyé válni a Földdel akadálytalanul leengedve a test erejét a Földbe, majd fölpumpálni a Föld erejét a testszerkezetbe, és kivédeni a külső erőket a Föld energiájának segítségével
  • létrehozni a chi könnyed áramlását a meridiánokban, valamint magasabb „oktávra” emelni a chít, hogy táplálja a lélek- és a szellemtestet.

Az érzelmi vagy lelki szinten megtanuljuk a chít egy olyan energiatömeggé sűríteni, amelyet irányíthatunk azáltal, hogy mozgatva a káros energiát építő jellegű energiává alakítjuk. A sűrített energiát könnyebben tudjuk kívánságunk szerint alkalmazni. Mikor már kellően gyakorlottak vagyunk abban, hogy a chít labdává sűrítsük a has le-fel, illetve jobbra-balra mozgatásával, alkalmassá válunk a chi labda meridiánokban történő tudat általi mozgatására, majd a köldökhöz való visszavitelére. A gyakorlás e magasabb szintjén a sűrített chi olyan fénylabdává változik, mint egy ragyogó gyöngy, mely az energiatestben érik, hogy rakétaként röppályára állítsa a szellemet, avagy tértestet.

A szellemi szinten a páncélinges chi kung még több és erősebb chít sűrít és termel, miáltal alapot teremt a szellemi alaphoz, avagy a legyökerezéshez. Korábban a kilövőálláshoz hasonlítottuk ezt az alapot, mert irányítja a szellemet a térben folytatott utazásakor, ahol a halál utáni élethez szükséges előkészületeket megteszi.

Az e műben bemutatott páncélinges chi kung gyakorlatok elsődlegesen a test pólya- és csontszerkezetével, valamint pár ínnal foglalkoznak. Ez a nyolc gyakorlat, amelyet negyvennyolc testhelyzetből sűrítettek össze, nagyon pedánsan fejleszti ki a testben található legfontosabb energia utakat. Sok gyakorlat szolgálja ezt a célt, ám az e könyvben olvasható nyolc gyakorlat és testszerkezeti elrendezésre irányuló praktika alkalmazásával a testhelyzetek és mozdulatok szélesebb választékából húzhatunk hasznot.