Arany Fény Gyakorlata

A Három Kincs megtisztítására külön-külön van egy-egy gyakorlat. A Jing-re az Aranyhegy, a Qi megtisztítására az Arany Fény, a Shen-re pedig az Aranyvirág. Annak érdekében, hogy védelmet szerezzünk a negatív befolyásokkal szemben, hogy jó szerencsénk legyen, hogy életünk eseményei könnyedebben alakuljanak, és hogy megnövekedjen az együttérzés és szeretet az életünkben, ajánlott rendszeresen végezni az Arany Fény gyakorlatot.
Ez egy általános taoista gyakorlat, bárki gyakorolhatja, aki a fenti hatásokat el szeretné érni. Végezhetjük lakásban, és természetben egyaránt. A gyakorlat felépítése legyen könnyed, semmit ne erőltessünk, mert az energiablokkot okozhat. A gyakorláshoz a legalkalmasabb időpont, amikor az órán a kismutató függőleges helyzetben van, azaz hajnalban és este 6 órakor, éjfélkor és délben.

Az Arany Fény gyakorlat

  1. A negatív erők elkerüléséhez öblítsd ki alaposan a szádat, most meg az arcodat és kezedet.
  2. Ezt követően ülj le egyenes háttal az ábrán látható módon. Férfiaknak a bal, nőknek a jobb kezük legyen felül. A hüvelykujjak nem, vagy csak nagyon finoman érjenek egymáshoz, a könyökök enyhén nyíljanak meg oldalra, és az ujjak éppen hogy érjenek hozzá a ruhánkhoz. Az egész testtartás legyen egyenes, de könnyeden természetes.
  3. Röviden, néhány légzéssel engedjük megnyugodni tudatunkat és légzésünket.
  4. Vizualizáció: képzeljük el magunk előtt a szellemi segítőinket, az általunk ismert teljesen megvalósított lényeket. Érezzük jelenlétüket, mivel megígérték, hogy jelen lesznek, ha bármikor rájuk gondolunk, és kérjük meg, hogy segítsék gyakorlásunkat. Felajánlásokat teszünk feléjük gondolatban és megfogadjuk, hogy kitartóan fogunk gyakorolni, gyakorolni fogjuk a három erényt, a kedvességet, az éber nyugalmat és segítségnyújtást.
  5. Ezután megbocsátunk mindazoknak, akik valaha ártottak nekünk, és megbánjuk saját helytelen tetteinket.
  6. Megértjük, hogy egyedül a szellemi fejlődésnek van maradandó értéke életünkben, ezért elhatározzuk, hogy kitartóan megyünk ezen az úton.
  7. Érezd át az egész ülésed, és engedd, hogy a megnyugtatott légzéseddel egy elterelődés mentes, könnyed állapotba kerülj. Ne engedd, hogy bármilyen gondolat vagy érzet eltereljen, hanem érzékeld a teljes létedet abban a pillanatban, amiben éppen vagy.
  8. Néhány perc kényelmes jelenlét után, amikor már nem kell erőt kifejteni a jelenben való időzéshez, vegyük fel az Arany Fény Kéztartást: hajlítsuk be a középső- és gyűrűs ujjainkat a hüvelykujj alá mindkét kézen, két kört formálva. A mutató- és kisujj egyenesen mutassanak a párjaik felé az ábrán látható módon. Tekintetünket 45 fokosan irányítsuk lefelé, körülbelül két méterrel magunk elé. Vizualizáljunk magunk előtt egy fehér teliholdat és engedjük, hogy fénye bevilágítva feltöltse egész testünket. Időzzünk pár percet ebben az állapotban, amíg jól esik. Ezután a telihold szép lassan lépjen be a Felső Dantian-ünkön, a homlokban emelkedjen fel a fejtető Baihui pontjába, ahonnan középen lesüllyed a mellkasunk közepére.
  9. Miután a Hold megérintette a szív középpontot, mellkasunk közepén kialakul a felkelő Nap narancsos ragyogásban, amelyből aranyló fény árad szét. Ez a fény folyamatosan áramoljon belőlünk, néhány percen keresztül töltse meg a mellkasunk szerveit, amíg telítve nem érezzük azokat.
  10. Emeljük ki a Napot a mellkasunk elülső részére, majd süllyedjen le az Alsó Dantain-be, töltse fel azt is, ezután fokozatosan töltse fel egész testünket, és utána egy szobányi teret körülöttünk. Ezután egy képzeletbeli gömböt tartva emeljük fel a karjainkat, finoman nyomjuk össze a gömböt, és belégzés alatt tegyük össze tenyereinket a mellkasunk előtt. Eközben az Arany Fény húzódjon vissza az Alsó Dantian-ünkbe, egészen egy Arany Fény pirula méretűvé. A Baihiu pont a fej legtetején, a Felső Dantian a homlok közepén található, és az Alsó Dantian az alhasi területen.
  11. Mint minden gyakorlat végén, dörzsöljük össze a két tenyerünket, majd ha már kissé felmelegedett, simítsuk át az egész arcunkat vele.

 Az alap kéztartás

 Az Arany Fény kéztartás